reklama

Nočná prechádzka tuláka (3)

Pokračovanie druhej časti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

tento článok je vymyslený a ľubovoľná zhoda so skutočnosťou je čisto náhodná

Bolo už veľa hodín, teda veľa je relatívny pojem. Niekto iný by to asi skôr nazval skorým ránom ale to je len hra so slovíčkami a tak to nejdem radšej ďalej rozvíjať. Po silnom objatí sme sa rozlúčili a ja som ju ešte odprevadil domov. Vo dverách sme si ešte vymenili na seba čísla a ja som sa pobral domov. Mal som to tak približne sedem kilometrov od domu, avšak chodili len nočné linky tak som sa rozhodol zdolať túto diaľku pešo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bolo to správne rozhodnutie. Po niekoľkých krokoch som si totiž uvedomil, že mám v hlave obrovské množstvo informácií, ktoré je potrebné upratať do rozumného celku, teda pokiaľ sa to vôbec dá. Počas celej cesty som si dával pozor iba na to, aby som sa nepotkol a aby do mňa nik nevrazil, no okrem toho som nevnímal okolie. Ako som si tak usporadúval myšlienky dochádzal som k zaujímavým postrehom a zisteniam, ktoré som chcel hneď vykričať do sveta. Neurobil som to však, lebo viem, že nnie každý by to dokázal prijať tak, ako to bolo myslené.

Mám zaujímavé skúsenosti z miest. Hlavne z veľkomiest akými je napríklad Bratislava. Uvedomil som si, že ľudia sa tak ponáhľajú všetko stihnúť, až nakoniec nemajú na nič čas. Nik, alebo takmer nikto, už nehľadí na vzájomnú pomoc, empatiu, pochopenie. Kto je ešte schopný sa pristaviť k niekomu a porozprávať sa s ním? Kto z Vás je ešte schopný darovať úsmev osobe ktorú ani nepoznáte? Kto obetuje svoj čas na to, aby videl srdcom a nie očami? Ak sa obhajujete, že Vy taký nie ste, je to dobré. Ak ste sa zamysleli nad sebou, je to dobré. Ale ak vám je táto správa ukradnutá, asi tiež patríte do skupiny, ktorej je všetko ukradnuté a tak prosím ani nečítajte ďalej, lebo to bude len a len sentimentálnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tom, čo som si upratal myšlienky mi ešte stále ostala zdolať polovica cesty a tak som začal uvažovať nad symbolikou. Ako taký symbol vznikne? Čo takému vzniknu predchádza? Skúšal som rôzne symboly, prichádzať na ich význam, no najviac ma zaujala taká aktuálna.

Cesta - symbol, ktorý má mnoho významov. Pre mňa je to smer, ktorým mam viesť svoj život. Podľa Freuda by teda bola cesta asi mojím egom... Riadi moje svedomie i moje pudy, udáva smer, nepomáha však zdolávať prekážky. To je totiž rýdzou náplňou mňa, je to poslaním môjho bytia. Nesúhlasím však s tým, že človek má niečo predurčené. Je to podľa môjho názoru veľmi alibistické a okráda to človeka o možnosť sebarealizácie a prekonávania vlastných hraníc. Čo ale znamená taká cesta pre tuláka? Ceste je pre neho nádej. Nádej, že niekam môže ísť a nemusí sa brodiť necestami. Nádej, že si naňho sadne štastie a prinesie mu nejakú svetlejšiu budúcnosť. Nádej, že vďaka ceste, ktorú lemujú značky a billboardy nájde niečo, čo mu pomôže zistiť viac o sebe. Je to teda pre neho nádej, že sa nájde. A ako teda vznikli tieto symboly? Na to som neprišiel, zistil som však, že v prvom rade slúžia nám, aby sme sa cítili lepšie. Symboly sú pre nás topiacich sa niekedy slamkou, teda poslednou šancou zachrániť sa. A to je dobré.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako mi cesta odsýpala dorazil som na svoju izbu a namieril som si to rovno do sprchy. Mám rád sprchu. Človek pod prúdom dečúcej vody, ktorá steká po jeho tele, sediac v rohu prichádza na myšlienky, ktoré často vytvárajú akýsi mostík medzi jeho srdcom a rozumom. A to som momentálne potreboval. Prepojiť rozum so srdcom a vyhodnotiť, čo sa vlastne dnes vnoci stalo. Ako som mal reagovať, to neriešim. Skôr sa zamýšľam nad tým, ako pokračovať. A dnes prišlo toto rozhodnutie podozrivo jednoducho. Rozhodol som sa, že jej ráno zavolám a pozvem ju na kavú, prípadne na ďalšiu nočnú prechádzku a budem dúfať, že už v budúcnosti budem písať o prechádzke zaľúbených tulákov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

=KONIEC=

Imrich Gulai

Imrich Gulai

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Imrich Gulai a som študentom Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave na odbore učiteľstvo akademických predmetov matematika-chémia. Zoznam autorových rubrík:  ŠkolstvoTvorivá chvíľkaZaujalo maSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu