reklama

Sen

Iba sen. Alebo nie? Poznáte ten pocit, kedy neviete, či bdiete, alebo spíte? Ten pocit tranzu kedy sa uštipnete a zabolí vás to, no predsa len zneistiete, či vás to nezabolelo iba vo sne?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kráčam pokojne po tmavej ceste, počúvam svoje kroky a usmievam sa. Dnes to vyzerá na pokojnú noc. Po krátkej chvíli ma však z vlastného premýšľania vytrháva dievčenský hlas. „Pomôž mi, prosím" ticho stoná. Obrátim sa a vidím ju kľačať vo veľkej kaluži so zaborenou hlavou. Rozbehnem sa ku nej a podávam jej pomocnú ruku. Je celá dobitá. Kto jej to mohol urobiť? Aj keď už stojí na vlastných, nepúšťam ju. Nemôžem, je slabá. Odkrývam rukou pramienok vlasov, aby som uvidel jej tvár. Je jemná a bledá. Pýtam sa na meno a zrazu pociťujem tupú bolesť na chrbte a padám k zemi. Preberám sa zadýchaný vo svojej posteli, ale nič ma nebolí. Asi to bol len sen. Vstávam a odchádzam sa napiť. Prichádzam do kuchyne a púšťam si do pohára studenú vodu, keď zrazu znova počujem ten hlas. Ako sa sem dostala? Nebodaj to nebol len sen? Vybieham von z dverí a vidím ju upadnutú medzi kvetmi susedovej záhradky. Pomáham jej druhý krát a odnášam ju ku mne domov. Dávam jej napiť a dezinfikujem rany. Keď sa upokojí, pýtam sa znova, dúfajúc, že sa konečne dočkám odpovede: „Kto si?". Z jej úst ticho vychádza: „Osud".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tom momente pociťujem chlad na hrudi. Cítim, že mi srdce zamŕza a všetko bledne. Svetlý obraz vystriedala tma. V duši si hovorím „To bol len sen.", no ani môj rozum mi neverí. Neviem aká chvíľa ubehla, no zdala sa mi ako večnosť. Preberám sa na lavici v škole. Pred sebou vidím kopu bielych kancelárskych papierov a malý ústrižok s témou, ktorú som si vytiahol. Všetko je také reálne. Naozaj všetko. Naozaj som asi na skúške. Určite som po príchode zaspal, nakoľko som sa celú noc učil a tak začínam svoju tému vypracovávať. Cítim, ako zaspávam znova a neviem to ovplyvniť.

Zrazu počujem prenikavý zvuk. Je to zvuk môjho budíka. Už som naozaj vstal? Nie je táto scenéria iba ďalším výplodom mojej fantázie? Dúfam, že nie a tak sa dopísaním tejto vety púšťam do prečítania témy, ktorú som videl v sne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Azda to bol naozaj osud, ktorý mi doprial nahliadnuť do budúcnosti.

Imrich Gulai

Imrich Gulai

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Imrich Gulai a som študentom Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave na odbore učiteľstvo akademických predmetov matematika-chémia. Zoznam autorových rubrík:  ŠkolstvoTvorivá chvíľkaZaujalo maSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu