reklama

Nočná prechádzka tuláka (1)

Som srdcom tulák. Vyhladávam ticho. V spojení s tmavými uličkami, či vodou lemovanými brehmi riek nachádzam tú atmosféru potrebnú na svoje sebapoznávanie. Je spln. Obrovský mesiac na jasnom nebi ma hladí svojími lúčmi po tvári. Cítim sa byť voľný. Tak voľný, aký počas dňa byť nedokážem. Básnik by určite chŕlil zo seba verše plné prirovnaní a oslavovaní tejto krásy, no ja sa zmôžem len na suché "Ďakujem, že môžem byť voľný."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

tento článok je vymyslený a ľubovoľná zhoda so skutočnosťou je čisto náhodná

Moje potulky tmavým mestom započalo búšenie srdca.

Prebúdzal sa vo mne akýsi cit, že nikam nepatrím, že nikto ma nemá rád. Cítil som sa byť vyčlenený zo spoločnosti, hoci som práve odchádzal z posedenia s kamarátom pri pive. Ako som si vykračoval z krčmy smerom ku internátu, zmocnil sa ma pocit úzkosti a moje nohy nabrali vlastný smer. Už som ich neriadil ja. Niesli ma tmavými ulička a hoci som zo začiatku vzdoroval osudu, robili mi službu. Chceli dosiahnuť, aby som sa psychicky vyrovnal sám so sebou. Potreboval som to. A takto začína môj príbeh.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iba pár ľudí chodieva tmavými uličkami. sú to buď ľudia, ktorí potrebujú ticho a kľud od veľkomesta, alebo tí, ktorí sa boja byť na očiach. Neviem však, do ktorej skupiny by som zaradil seba. Po niekoľkých minútach vzdorovania svojim inštinktom som sa podvolil a uvolnil. Moje nohy ma unášali k Dunaju.

Cieľ mojej cesty je však nepodstatný. Podstatné je, čo som si uvedomil a na čo som prišiel. Zistil som, akú moc má ticho a prírodné zvuky. Každý zvuk predstavoval vlastnú symfóniu. Symfóniu, ktorej rytmus udával tep môjho srdca. A postupom času sa mi podarilo naladiť sa na túto úžasnú skladbu celým svojím telom a všetkými zmyslami. Cítil som to, čo človek svojim uponáhľaným životom prehliada a zanedbáva. Privretím očí som pocítil obrovské chvenie. Na svojich viečkach som cítil pulzujúce cievy. Kútiky úst sa podvihli a ja som sa zhlboka nadýchol. Bolo to ako radostné prvé nadýchnutie topiaceho sa. Zrazu ma prekvapila cudzia dlaň na mojej dlani. Bola jemná, určite ženská. Moje oči však ostali zatvorené a užíval som si tú voľnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Otvor oči." Jemným hláskom pošepkala do môjho ucha. Jej horúci dych na mojom krku ma úplne rozochvel. Pery sa od seba pooddelili, pripravené vysloviť otázku, no bez hlasu. Poslúchol som ju a zahľadel sa na ňu. Bola krásna a z jej očí bolo cítiť úprimnosť a lásku. "Kto si?" spýtal som sa, keď sa mi konečne uvolnili hlasivky. Neodpovedala. Iba sa usmiala a stisla mi ruku. Pár minút sme tam stáli ako prikovaní a hľadeli si navzájom do očí. Mala krásne modré oči. Nesmelo som sa opýtal: "povieš mi prosím, prečo si ma chytila za ruku? Veď ma ani nepoznáš. Či sa mýlim?". Usmiala sa na mňa a ja som s vyslovenou otázkou v očiach čakal, či mi odpovie. "Je to preto, lebo si milý a žiari z teba úprimnosť. A naozaj nemáš ani najmenší dôvod sa červenenať." zasmiala sa. Bolo to krásne. Pri úsmeve sa jej na líčkach vytvorili jamky a sklonila jemne hlavu, ale iba natoľko, aby mi videla do očí. V hlave mi blúdila tá istá myšlienka dookola. Ale prečo si to spravila? Prečo? Nevyslovená otázka však dostala odpoveď. "Nechcem, aby si bol sám. Potrebuješ žiariť a niekto ti chýba, tak som ti podala ruku na znak pomoci." Jej odpoveď ma natoľko dojala, až som sa rozplakal a silno ju objal. Bál som sa, či som nespravil nejaký uponáhľaný čin, a či ma neodstrčí, no presný opak sa stal. Objatie opätovala a jemne mi pri tom pohladkala šiju a tíšila moje slzy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

=Pokračovanie nabudúce=

Imrich Gulai

Imrich Gulai

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Imrich Gulai a som študentom Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave na odbore učiteľstvo akademických predmetov matematika-chémia. Zoznam autorových rubrík:  ŠkolstvoTvorivá chvíľkaZaujalo maSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu